Beirut, projekt Zacha Condona – kompozytora, wokalisty i multiinstrumentalisty – rozpoczął swoją drogę od „Gulag Orkestar” (2006), który przyniósł mu natychmiastową i międzynarodową rozpoznawalność. Nagrany praktycznie samodzielnie, pełen bałkańskich inspiracji, nostalgii i zręcznie budowanych aranżacji, do dziś uznawany jest za jedno z najważniejszych wydawnictw w muzyce niezależnej. Dzięki niemu dał się poznać charakterystyczny styl Condona – ciepły, akustyczny, emocjonalny i głęboko zakorzeniony w umiłowaniu instrumentów z odległych, często kulturowo, punktów na mapie świata.

W kolejnych latach Beirut rozwijał swoje muzyczne uniwersum – od orkiestralnych aranżacji „The Flying Club Cup” (2007), przez minimalistyczną intymność „No No No” (2015), po nastrojowy, inspirowany podróżami po Europie, nagrany na odległej norweskiej wyspie i nazwany na jej cześć album „Hadsel” (2023).

Najświeższy rozdział w twórczości Condona, „A Study of Losses” (2025), to niezwykle przestrzenne brzmienie zanurzone w chórach i renesansowych harmoniach. Album powstał na zaproszenie szwedzkiego cyrku Kompani Giraff jako ilustracja do ich spektaklu inspirowanego książką „An Inventory of Losses” Judith Schalansky. „A Study of Losses”, to muzyczna ilustracja, dialog z pamięcią, melancholią i światłem. Wydawnictwo, jest jednocześnie najbardziej rozbudowanym dziełem Condona i naturalnym rozwinięciem niezwykle ciepłego i bogatego instrumentalnie brzmienia, z którego jest znany i ceniony.

Beirut powraca na scenę Malta Festival w wielkim stylu, artysta zagrał tu w swój pierwszy koncert w Polsce w 2007 roku.